15 בספט׳ 2009

איך למות נכון?

"ככל שאנחנו חיים פחות את חיינו, כן חרדת המוות שלנו גדולה יותר. ככל שאנו נכשלים יותר בחוויית חיינו במלואם, כן אנו פוחדים יותר מן המוות. לדברי זורבה היווני הממליץ לנו "לא להשאיר למוות מאומה מלבד טירה שרופה" או כפי שסארטר כותב על עצמו " הלכתי בשקט לעבר קצי....משוכנע שהפרץ האחרון של לבי יהיה חקוק על העמוד האחרון של עבודתי ושהמוות ייקח אליו רק אדם מת". (יאלום, 2008)

מה הקשר בין החיים למוות?


"ככל שאנחנו חיים פחות את חיינו, כן חרדת המוות שלנו גדולה יותר. ככל שאנו נכשלים יותר בחוויית חיינו במלואם, כן אנו פוחדים יותר מן המוות. לדברי זורבה היווני הממליץ לנו "לא להשאיר למוות מאומה מלבד טירה שרופה" או כפי שסארטר כותב על עצמו " הלכתי בשקט לעבר קצי....משוכנע שהפרץ האחרון של לבי יהיה חקוק על העמוד האחרון של עבודתי ושהמוות ייקח אליו רק אדם מת". (יאלום, 2008)

2 בספט׳ 2009

התחלה של רדיו


מחר יום חמישי בשעה 12:00 נתחיל לשדר ברדיו ירושלים החדש.השידור יעסוק בהתחלות ונענה לשאלות המאזינים.
השבוע התחלתי לעבוד כמטפל בבתי הספר באזור מגוריי.פגשתי המון ילדים ונערים ופתאום הרגשתי קצת זקן.
מתחילה תקופה חדשה עם  עבודה שונה .
פחות ניהול ובעיקר טיפול וקשר אישי.
אני מחכה לכך בקוצר רוח.
עשיתי שינוי קטן בחיים.מניהול לטיפול.
גם הקליניקה בנגבה מתפתחת יפה ואני מאמין שבהדרגה העשייה שם תגדל.
אני מצפה לצרף מטפלים נוספים למקום בהמשך ולמעשה להקים מרכז טיפולי רב תחומי שיכלול גם מטפלים אלטרנטיביים לתחומי ריפוי שונים.ימים יגידו.אמן

28 באוג׳ 2009

נפש האדם



"המושג הרווח בימינו,לפיו בתוך הגוף הגשמי קיימת נפש ערטילאית,העתידה לפרוח ממנו אל העולם הבא,הוא חדש יותר,ומקורו,ככל הנראה בהבטחת האושר הנוצרית.בדרשת ההר מבטיח ישוע:"אשרי עניי  רוח כי להם מלכות שמיים". גם אמונות מזרחיות המגלגלות נשמות מאדם לגמל ואחר כך לחתול אשפתות,ואז לאדם מתייסר נוסף, תורמות לחיזוק אמונת ההבל בחיי הנצח" (למפרט עדה-נפש ערומה)

19 באוג׳ 2009

התחלה חדשה




התחלות

רבים מאיתנו מתחילים בימים אלה דברים חדשים.

מי עבודה, מי לימודים, מי ילדים, ומי קשרים חדשים.

להתחלה ריח מתוק, מעורר התרגשות, סקרנות ופחד גם יחד.

מעורב ירושלמי, מסעיר ומבעית, מתח של דחייה וקבלה ולבסוף, האם תהיה זאת אהבה?

אני מתחיל עבודה חדשה,תוכנית רדיו חדשה, 3 ילדים שמתחילים מחדש ובת זוג עם עבודה חדשה.

התחלתי לשתול עצי פרי בגינה. התחלתי לגדל פרחים. התחלתי לטפל בפריצת הדיסק בגב בעדינות.

הרבה התחלות, קצת חששות.

חבר אמר לי "התחלה זו פרידה". נכון. גם.

כשמתחילים משהו לפעמים נפרדים מהקודם.

יש המעדיפים התחלות ויש את הפרידות.

יש בריאה ובראשית ותוהו ובבוהו

וסדר חדש ואתגר והזדמנות.

יש מעגל של התחלה וסוף, אין הפרדה, יש זרימה.

כי הטבע הוא סוף ומייד התחלה.

אז לכל המתחילים דרך צלחה,רגל ימין,פנס ומפה.

ולכל הנפרדים, דחיפה קלה, דמעה ממחטה ותמונה.